Crevillent – Cartagena

Crevillent

Op de laatste dag van ons bezoek aan Denia blijkt de voorband van Hannie lek geraakt te zijn en ik heb wel een nieuwe binnenband bij me, maar geen bandenlichters. Gelukkig kan ik die lenen bij één van de andere Nederlandse camperaars. Het repareren is een werkje van niks, maar ik kan niks scherps in de buitenband vinden. We gaan naar Denia om fietsspullen te kopen en onderweg in Les Poblets komen we nog langs een pleintje waar we niet eerder waren en fluks wordt een foto gemaakt. Aangekomen bij de fietsenwinkel in Denia blijkt nu mijn kennis van het Spaans schromelijk tekort te schieten om een reparatiesetje voor de fiets en een paar bandenlichters te kopen. Het meisje deed ook niet veel moeite en bleef me onbewogen aankijken. Met behulp van wat gebarentaal lukte het uiteindelijk toch. Om dit succesje te vieren trakteren we onszelf op een lekker ijsje alvorens te terugrit aan te vangen over de via verde naar El Verger, maar die konden we in eerste instantie niet vinden. Terug bij de camper begint het onmiddellijk te regenen. Om halfvier vertrekken we naar de Lidl in El Verger om te tanken en boodschappen te doen. Bij het pompstation staat de prijs van 1,28 voor Diesel, maar op mijn pomp staat dat ik tank voor 1,23 en ik sta daar zo naar te kijken met de slang omhoog in mijn hand en onwillekeurig druk ik de handle een beetje in zodat ik een kleine dieseldouche onderga. Terwijl Hannie boodschappen doet verschoon ik me, maar die lucht blijft natuurlijk hangen. Om half vijf zijn wij bij het appartement om Jan op te halen. Hij neemt afscheid van zijn “harem” en met zijn drieën rijden we naar het vliegveld van Alicante, waar we Jan afzetten. Wij gaan door naar camperplaats Ton y Mar in Aspe, zoals de naam doet vermoeden van Nederlandse eigenaars. Het is nog twee kilometer als we een heel smal weggetje in moeten en met samengeknepen billen rijden we ongeveer 800 meter en dan zegt de app “keer hier om”. Bij de poort staat een man te gebaren en ik begrijp van hem dat hier veel campers terecht komen, gewezen door Google Maps, maar de CP is niet hier maar verderop wijst hij. We keren dus terug over het smalle weggetje en proberen de volgende afslag met hetzelfde resultaat. De derde mogelijkheid is een afslag in het dorpje, maar ook dat is een heel smal ding en omdat het inmiddels donker is besluiten we onze volgende keuze te gaan nemen. Dat is camping Las Palmeras in Crevillent. Over een bochtige bergweg komen we aan in Crevillent en kunnen met enige moeite inchecken omdat we de ACSI-pas niet bij ons hebben. De rest van de avond doen we niet veel meer; het is mooi geweest vandaag …..

Cartagena

Camping las Palmeras is een camping naar onze smaak. De plekken mooi en groot, het is heerlijk rustig de toiletten en douches zeer netjes en er is gratis wifi al hebben we dat zelf niet gebruikt. We staan op een pleintje met bijna alleen maar nederlanders, dus een praatje is zo gemaakt. Toch blijven we hier maar één nacht, want we willen door naar Cartagena. Daar hebben we de CP Area Autocaravanes Cartagena, Los Dolores, Santa Ana uitgekozen. Cartagena is een oude havenstad in de provincie Murcia en de Middellandse zeestranden vormen hier de costa calida. We arriveren op de mooie CP rond 2 uur en fietsen na de lunch direct de stad in. Het historische centrum ligt tegen de haven en we vinden hier vele resten van de Romeinse overheersing, zoals het amfitheater, de muralla Punica en de casa de la Fortuna, een woonhuis uit de eerste eeuw voor Christus. Op de plaza de Mayor staat het prachtige gemeentehuis en je kijkt uit op de drukke haven, waar ook een enorm cruiseschip voor anker ligt. We hebben hier op het gemak rondgekeken en net als we terug willen gaan horen we drie enorme stoten van de scheepstoeter en de gigant vaart weg. Dat bekijken we nog even en fietsen dan via het sfeervolle centrum terug naar de camper. De batterij van fiets is dan bijna leeg en ik vind het prettig om pas op te laden als hij helemaal leeg is, dus ik maak nog een rondje. Dat had ik beter niet kunnen doen, want ik was binnen 4 kilometer volledig verdwaald en kwam via de bedding van een droogstaande rivier gelukkig toch terug bij de camper en toen was de batterij al een tijdje helemaal leeg…..

Dit bericht is geplaatst in Camperreis. Bookmark de permalink.