Granada (2014)

Het speelde al geruime tijd door ons hoofd: hoe zou het zijn om met een camper op vakantie te gaan. Al een beetje gegrasduind op Internet kregen we een tip van René dat een collega goede ervaringen heeft met Vanomobil, een camperverhuurbedrijf in Hoogstraten (België). Bij een bezoek aan dit bedrijf zijn we erg enthousiast geworden en we hebben een camper gehuurd voor de periode 22 september – 13 oktober. Deze periode valt grotendeels in het laagseizoen en de huurprijs viel ons nogal mee. Al in januari gehuurd moesten we natuurlijk nog heel lang wachten tot de grote dag aanbrak, maar eindelijk was het dan zover. Maandagochtend 22/9 om 10 uur kunnen we de canmper ophalen en de eerste indruk was: moet ik daarin straks de weg op, want hoewel voor camperbegrippen dit niet zo’n grote is vond ik hem toch erg fors.
Maar binnen een paar kilometer voelt het toch als een gewone, maar grote auto en het wijst zich vanzelf. Achteruit rijden is wat onwennig, maar dat doe je toch niet zo vaak.

Als reisdoel hadden we een aantal opties overwogen, zoals Lissabon en Madrid, maar uiteindelijk viel de keuze op het Alhambra, de beroemde bezienswaardigheid van Granada in Spanje. Onze vrienden Jan en Rian zouden daar bij hun vakantie in Spanje op 7 oktober aankomen en zo konden we een paar dagen samen optrekken. En daarmee hadden we ons reisdoel bepaald. Onderweg zouden we via een aantal bezienswaardigheden zuidwaarts trekken en overnachten op campings van ACSI of de Campingcheque. En zo is geschied. We hebben campings gehad bij Mont Saint Michel, Bordeaux, Biarritz, Burgos, Toledo, Cordoba, Sevilla en Granada. Daarna zijn we in vier lange etappes weer naar huis gereden, waardoor we in totaal ruim 5000 kilometer hebben afgelegd in drie weken tijd. Dat was wel een beetje veul 🙂

We hebben ontzettend genoten van de vrijheid die je op deze manier ervaart en we hebben nu ook een beter idee op welke punten we het wat anders willen doen. En dat gaan we volgend jaar doen.